Internationella Engelska Skolan

Solna

Internationella Engelska Skolan Solna erbjuder en trygg och ordnad miljö där lärare kan undervisa och och elever lära. Skolan är tvåspråkig och undervisar elever från årskurs 4 till 9.

ANSÖK DIGITAL RUNDTUR

Nyheter | 2024 maj 02

Världsboksdagen

Images

Den 23 april firade vi Världsboksdagen för att hedra betydelsen av läsning och litteratur över hela världen. För att fira detta lät vi lärare läsa en stund ur sin favoritbok för eleverna, för att skapa intresse och väcka läslust. Under dagen hade vi också författarbesök och, som ett speciellt inslag, annonserades "stop, drop, read" via högtalarna, där alla, både elever och personal, uppmuntrades att ta en paus och läsa i 10 minuter, var de än var. Dessutom har vi haft en hustävling där vi samlat in böcker till skolbiblioteket, vilket berikar vår läsmiljö och ger fler möjlighet att utforska spännande berättelser. Tillsammans hyllar den underbara världen av böcker och berättelser!